| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Jul 12, 2013 1:10 am Post subject: SETLISTA Blidösund 11 juli 2013 |
|
|
ÖKNEN LEVER OCH ÖKNEN DÖR
EN FÅGEL SJÖNG FÖR CRAZY HORSE
KUNGARIKE
RAMLÖSA KVARN
VILDHONUNG
HÅLL IN DIN HÄST SOFIE
GÅR INGET TÅG TILL HIMLEN
JESUS MARX & BILLY THE KID part 1
VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
--------------------------------
OSÅRBAR
SKRATTA TILLS TÅGET GÅR
TAMBOURINES & LOVERS
GUDS ROSOR
STOCKHOLMSDRÖM
WILSON CHILTON PETTY & VERLAINE
TOKYO LINE
GRAND HOTEL
VÅLD
TOLV TIGGARE
--------------------------------
DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
KOMEDIA
Snabb rapport:
Gretschigt i början – bandet gick på halvvägs in i JM&BtK. Två fullständiga chocker som start detta 20-årsjubileumsblidösundsår ojojoj yes!
Fortsättningsvis ett gäng uddisar också: WCP&V, Stockholmsdröm, Våld och Tokyo Line – ojojoj.
Våld effektiv in i minsta attack, Tokyo Line ett kul val, Guds Rosor oerhört bra idag.
På det hela – en kalasspelning med mestadels utsökt urval och mestadels utsökta versioner.
[/i] _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
| Back to top » |
|
 |
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Fri Jul 12, 2013 5:36 am Post subject: |
|
|
Ännu ett fantastiskt årsmöte!!! _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
| Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Fri Jul 12, 2013 7:15 am Post subject: |
|
|
Wow
Klass rakt igenom - hade någon tvivlat så... Bättre än nånsin , varierat och så klart... The Caviar Pzza man is back
Tack! _________________ FBOX
923 |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Sat Jul 13, 2013 12:35 pm Post subject: |
|
|
Ja, man vill inte gärna missa årsmötena...tror det blev inte mindre än 6 nya "livekryss" för mig! (Öknen, En fågel, Håll in din häst, Sthlmsdröm, WCP&V och Tokyo Line). Särskilt kul med Stockholmsdröm för att jag länge drömt om att få höra den live när man är mitt i stockholmsdrömmen, och Tokyo Line för att det är så sällsynt med låtar som skrivits för andra, och för att jag gillar Anna&Iddes version oxå.
Och Våld hörs ju oxå sällan och är en showstopper live.
Den rockiga versionen av Vildhonung stack också ut.
Särskilt tack för dedikationen till födelsedagsbarnet - återkommer med rapport!
Och tack för skivan Bengofury!
Hoppas vi ses alla igen i höst.
Glad sommar (med många dito nattsregnmoln kl sju)
Arnie _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Sat Jul 13, 2013 1:14 pm Post subject: |
|
|
Det rent gretschiga blev halvband när Jesper gick på i Vildhonung! Den rockiga versionen av denna låt gjordes alltså utan rytmsektionen, det var speciellt. Lite senare frågade någon "Var är Björnarna?" - och det var också ett kul grepp när JMBTK började ganska akustiskt för att sen med Björnarnas inträde övergå i den välkända rullande helbandsversionen som gjort den till en självklar nutida konsertklassiker. Dock väntar vi med spänning på JMBTK del 2! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
|