| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Headmaster

Joined: 26 Aug 2005 Posts: 1540 Location: Stockholm
|
Posted: Mon Aug 26, 2013 9:40 am Post subject: SENASTE NYTT OM NYA SKIVAN |
|
|
FOR YOUR INFORMATION:
Mixningen av de 12 spåren avbröts för en stund...
För att spela in en grym "BONUSLÅT" på 8:45
En ny F-klassiker, utan tvivel (ursäkta min "blygsamhet")
Alltså: THE CAVIAR PIZZA MAN IS BACK kommer att innehålla 13 titlar.
Slutmixning och mastring inom två veckor.
Omslag påbörjat.
Planerad release i slutet av september.
Stay cool!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
peter
Joined: 17 Dec 2005 Posts: 264
|
Posted: Tue Aug 27, 2013 8:31 pm Post subject: |
|
|
Wow , spännande en BONUSLÅT på nästan 9 minuter!!!
THE CAVIAR PIZZA MAN IS BACK
Välkommen
//
Peter |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

Joined: 26 Aug 2005 Posts: 1540 Location: Stockholm
|
Posted: Wed Aug 28, 2013 7:15 am Post subject: |
|
|
Ja... Bonus och bonus? Den blev lite för bra för att inte tas med på skivan. Så den ingår i det totala programmet.. Stämmer med budskapet, så att säga. Det är alltså ingen "extralåt" som tas med på slutet för att "fylla ut".
Mer info kommer.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
arnbert
Joined: 08 Feb 2007 Posts: 795 Location: Stockholm
|
Posted: Wed Aug 28, 2013 6:02 pm Post subject: |
|
|
Har alltid gillat långa låtar !
Komedia är ju en av de bästa!Dessutom är den bästa låten på underbara DAUTÄF den längsta eller om Tolv Tiggares senaste version är bäst är den iaf näst bäst " kommer som vapenhandlare", "med sina konkubiner", etc - grym, men gillar också Drömguide o är väl skadad av att vuxit upp i ett sammanhang där det var naturligt att Jethro Tull följde upp en USA etta - med massor m korta 'hits' med att göra en platta med en(1) låt på som man fick vända på plattan för att lyssna färdigt på och, jo den blev också US etta - "Thick as a Brick", följdes ju sen upp av några minst sagt hyggliga plattor.. Varav "A passion play "också bara har en låt uppdelad på två sidor!
Dessutom vill man ju ha så mycket musik som möjligt!!!!! Fullmatade plattor som. DAUTÄF o T& L lyssnar jag dessutom oftare på eller så är de bättre:-) _________________ FBOX
923 |
|
| Back to top » |
|
 |
|